Întrebări frecvente

Să începem

Q: Cum pot obține un card Mastercard?

A: Cardurile Mastercard® sunt emise de toate instituţiile financiare importante. Pentru a afla care card Mastercard® se potriveşte mai bine nevoilor tale, accesează secţiunea Găsește un card, unde vei găsi informaţiile despre cardurile Mastercard şi datele pentru contactarea băncilor emitente.

Q: Nu ai găsit răspuns la întrebările tale aici?

A: Îți recomandăm să contactezi instituția financiară care a emis cardul tău pentru a determina taxele de conversie valutară, care sunt aplicate tranzacțiilor străine. De obicei, există un număr de serviciu pentru clienți pe spatele fiecărui card. Poți suna și la numărul internaţional cu regim de taxă inversă 001-636-722-7111

 

Nu există întrebări
Q: Pot plăti furnizorii de servicii care acceptă Mastercard direct de pe acest site?

A: Nu. Pentru a plăti o factură, vă rugăm să vizitați site-ul furnizorului de servicii pentru instrucțiuni cu privire la modul de a face plata.

Q: Trebuie să plătesc o taxă când plătesc facturi folosind un card Mastercard?

A: Mastercard nu percepe o taxă pentru plata facturilor. In timp ce majoritatea furnizorilor de servicii nu percep o taxă pentru plata serviciilor cu cardul, este bine să vă asigurați de acest lucru contactând direct furnizorul. 

Q: Cum plătesc o factură cu un card Mastercard?

A: Vă rugăm să contactați furnizorul dvs. pentru a efectua o plată electronică. Mulți dintre aceștia oferă această opțiune de plată prin intermediul site-urilor lor web sau prin aplicații dedicate.

Q: Cât de des pot efectua plăți automate ale facturilor, și când sunt plătite?

A: Plata automată a facturii este un aranjament care se face cu furnizorul de servicii, astfel încât va trebui să intri în contact direct cu el pentru a aranja sumele de plată și programarea. Fiecare furnizor de servicii are un procedeu propriu pentru plata automată a facturilor.

Q: Există o limită a numărului de plăți automate a facturilor pe care le pot face cu un card Mastercard?

A: Nu, dar poți fi limitat în a face cheltuieli de pe cardul tău MasterCard dacă acest lucru ar determina depășirea limitei de credit.

Q: Cine mi-a emis cardul?

A: Veți găsi informații despre emitent pe partea din spate a cărții Mastercard și pe factură.

Q: Ce carduri pot folosi pentru a plăti facturile?

A: Poți folosi orice card de debit sau credit cu sigla Mastercard pe el. Își recomandăm să verifici cu fiecare furnizor acceptarea tipului tău de card.

Q: Ce este plata automată a facturii?

A: Plata automată a facturii te poate ajuta să eviți taxele de întârziere la plată și alte penalități, permițând furnizorii de servicii selectați de tine să extragă automat bani din contul tău MasterCard în mod regulat.

Q: Ce este plata manuală a facturii?

A: În cazul plății manuale a facturii, ai libertatea de a alege suma de plată și data la care doriți să efectuezi plata. De fiecare dată când o factură ajunge la termen, poți iniția procesul de plată.

Q: Dacă mă înscriu pentru plata automată a facturii, voi continua să primesc factura?

A: Plata automată a facturii este un aranjament pe care îl faci cu furnizorul de servicii selectat, astfel încât va trebui să intri în contact direct (prin telefon sau online) cu el pentru a aranja sumele de plată și programarea. Cei mai mulți furnizori de servicii continuă să trimită factura care indică suma totală care se va percepe. Cu toate acestea, unii furnizori vă dau libertatea să aleageți primirea unei facturi electronice.

Q: Ce informații îmi va cere furnizorul de servicii?

A: În mod obișnuit, furnizorul de servicii îți va cere numărul de card Mastercard și data expirării. Pentru plata automată a facturii, furnizorul ar putea să îți ceară și suma de bani pe care o poate încasa automat și data specifică în care vei fi facturat în fiecare lună. 

Notă - Nu toți furnizorii îți vor permite selectarea datei . În plus, alți furnizori s-ar putea să îți ceară alte informații precum semnătura.

Q: Ce se întâmplă dacă se schimbă informațiile referitoare la cardul meu Mastercard?

A: Informațiile de cont MasterCard se pot schimba din cauza unui card pierdut sau furat, de expirare, schimbare dată sau un upgrade la un nou produs. Pentru a preveni întreruperea serviciului, trebuie să contactezi fiecare furnizor de servicii și să le dai noile tale date de cont. 

Q: Ce se întâmplă dacă nu sunt de acord cu o sumă de plată efectuată către un furnizor de pe cardul meu Mastercard?

A: Se recomandă să examinezi fiecare factură pe care furnizorul ți-o trimite înainte de orice plată efectuată cu cardul tău Mastercard. Cu toate acestea, în cazul în care există o eroare sau întrebare cu privire la o plată facturată pe card, contactează imediat serviciul de facturare pentru a rezolva discrepanțele de plată.

În calitate de deținător de card Mastercard, nu ești responsabil pentru plățile neautorizate pe cardul tău. Află mai multe despre protecția Zero Liability*. Se aplică excepții.

Nu există întrebări
Q: Sunt cardurile Mastercard acceptate în întreaga lume?

A: Da, Mastercard® este acceptat în întreaga lume la comercianţi şi la ATM-uri, unde vedeţi semnul Mastercard®(sau Maestro®).

Q: Pe cine trebuie să contactez dacă am probleme cu cardul Mastercard?

A: Dacă întâmpinaţi probleme cu cardul, trebuie să contactaţi banca emitentă, al cărei număr este tipărit pe spatele cardului.

Q: Ce trebuie să fac dacă mi-am pierdut sau mi-a fost furat cardul?

A: Dacă aţi pierdut sau v-a fost furat cardul, trebuie să contactaţi imediat banca emitentă. Ca măsură de precauţie, vă sugerăm să păstraţi numărul separat de carduri/portofel. Dacă sunteţi în străinătate, vă rugăm să sunaţi la numărul internațional 001-636-722-7111.

Q: Cum pot afla informații despre conturile mele curente Mastercard?

A: Toate informaţiile specifice despre cont sunt administrate de banca emitentă. Contactaţi direct serviciul de relaţii cu clienţii al băncii dvs. Datele de contact pot fi găsite pe spatele cardului Mastercard® sau pe extrasul de cont lunar primit de la bancă.

Q: Nu ai găsit răspunsul la întrebarea ta?

A: Vă rugăm să contactaţi banca emitentă întrucât doar ei vă pot oferi informații complete despre contul dumneavoastră. 

 

Nu există întrebări
Q: Cum pot obține numele comerciantului din cauza căruia care a fost compromis card meu?

A: Mastercard se preocupă de protejarea finanțelor care se referă la cardurile de credit și de anchete cu privire la spargerea unui cont de card. Luăm fiecare astfel de eveniment foarte serios și lucrăm îndeaproape cu agențiile de investigație. In plus, Mastercard a crescut sancțiunile pentru procesatorii de plăți pentru a se asigura că fiecare dintre aceste companii protejează datele posesorilor de carduri cu mare grijă.

Specifice pentru spargerea conturilor asociate cardurilor, Mastercard nu poate determina care tranzacție de comerciant a cauzat spargerea, deoarece acest tip de date nu ne sunt furnizate. Noi vă recomandăm să contactați instituția financiară care a emis cardul Mastercard care a fost spart pentru informații. De obicei, există un număr de servicii pentru clienți pe spatele fiecărui card pe care îl puteți apela.

Nu există întrebări
Q: Ce este un card cu cip EMV, și modul în care această tehnologie mă poate ajuta în afacerea mea?

A: Cardul cu cip EMV este un card încorporat cu un cip de computer. Sunt simplu de utilizat și oferă posesorilor de carduri un grad crescut de  confort și securitate. Aceste carduri pot păstra chiar urmărirea achizițiilor, oferind comercianților și furnizorlori de servicii oportunități de marketing.

Q: Sunt carduri cu cip nou?

A:  Toate cardurile cu cip sunt relativ noi, dar în special în Europa, comercianții pot fi mai familiarizați cu acceptarea de carduri cu cip.

Q: Care este diferența dintre un card cu cip față de cardul cu bandă magnetică?

A: Un card cu cip arată la fel ca unul clasic  dar are un cip încorporat. În loc să glisezi cardul, introduci cardul cip în terminal pentru a finaliza tranzacția. Cardul tău poate avea, de asemenea, opțiunea contactless, astfel poți atinge cardul la finalizarea comenzii atunci când se administrează opțiunea.

Q: Care sunt cardurile cu cip?

A: Un card cu cip este asemănator cu cel clasic, dar include un microcip încorporat. Chip-ul conține informații care sunt criptate, astfel va fi foarte dificil de copiat sau de contrafăcut. Cardul tău de cip va avea, de asemenea, o bandă magnetică pe partea din spate, astfel încât să poți continua să utilizezi cardul în timp ce comercianții tranziționează la noi terminale cip. 

Q: Care sunt beneficiile cardului cu cip?

A: Microcipul încorporat oferă caracteristici de securitate ridicate și alte capabilități, care nu sunt posibile cu cardurile tradiționale cu bandă magnetică. Un card cu cip este practic imposibil de falsificat.

Q: Unde pot folosi cardul cu cip?

A: Utilizează cardul cip în aceeași mod cum o fac comercianți la ora actuală - fie prin introducerea cardului în terminale, care sunt cu cip activat sau glisând cardul. De asemenea, poți  utiliza cardul așa cum ați făcut înainte pentru online, plăți de telefon și ATM-uri.

Q:Pe cine pot contacta dacă vreau mai multe informații?

A: Pentru mai multe informații despre cardul cip, te rugăm să contactezi instituția financiară.

Q: De ce să-mi schimb cardul clasic pentru unul cu cip?

A: Deoarece cardurile cu cip oferă un plus de securitate.

Q: Care este PIN-ul meu?

A: PIN-ul de pe cardul cip este același PIN ca pe cardul tău anterior. Dacă ai  uitat codul PIN sau dorești să-l modifici, te rugăm să contactazi instituția financiară.

Q: Cum funcționeză cip-ul?

A: Când cardul cardul tău este introdus în terminal sau exploatat, cipul comunică cu terminalul pentru a determina dacă cardul este autentic. De obicei, terminalul îți  va solicita să introduci un cod PIN pentru a valida identitatea. După aprobare, tranzacția va fi completă.

Q: Cum pot să știu dacă cardul meu cip are Mastercard contactless?

A: Cardurile care au contactless vor avea înscripționat contactless și poate avea, de asemenea, un simbol. Poți apăsa pentru a plăti la comercianții care au următorul simbol sau contactless pe terminal: 

În cazul în care un comerciant nu are această funcționalitate, va trebui să introduci cardul cip și codul PIN în terminal.

Q: De ce cardul meu de credit are PIN?

A: Cardul tău de credit are un cod PIN pentru a oferi cele mai noi caracteristici de securitate. Prin introducerea codului PIN, confiri că ești utilizatorul autorizat al cardului. Nu va fi percepută o taxă pentru a utiliza PIN-ul, cu excepția cazului în care utilizezi cardul de credit pentru a obține un avans de numerar la ATM.

Nu există întrebări
Q: Ce este un program de card de credit co-branded?

A: Este un parteneriat care reunește Mastercard, o instituție financiară emitentă și o companie de partener care dorește să își dezvolte afacerea. Cele trei lucrează împreună pentru a crea un program de card, care este apoi comercializat la baza de clienți a companiei partenere. Un card de credit co-brand este o formă de plată care oferă un plus pentru clienții partenerului.

Q: Ce tipuri de întreprinderi au programe de co-brand de succes?

A: Multe industrii diferite au implementat cu succes programe de co-brand inclusiv companiile aeriene, companiile de gaze, companii auto, cluburi de depozit și supermarket-uri. Un lucru pe care aceste companii au în comun este o bază tot mai mare de clienți care achiziționează produse sau servicii în mod recurent.

Q: Cine este responsabil pentru promovarea unui card co-brand?

A: Nivelul de sprijin oferit și gradul de responsabilitate pentru proiectarea și punerea în aplicare a solicitărilor și promoțiile de card depinde de acordul încheiat între partenerul și emitentul cardului. Mastercard are mai multe niveluri diferite de sprijin și de expertiză pentru a ajuta compania în dezvoltarea afacerii.

Q: Cum arată cardul Mastercard co-brand?

A: Regulile Mastercard permit ca logo-ul partenerului să fie în plin-plan pe fața cardului. Cardurile deasemenea au sigla Mastercard și trebuie să respecte anumite standarde impuse de Mastercard. Denumirea instituției emitente financiare Mastercard poate apară, dar nu este necesar. Aceasta și alte detalii de design de card vor fi stabilite de către partener și emitentul cardului.

Q: Cum pot găsi un emitent pentru o alianță de co-brand?

A: Primul loc pentru a incepe este cu o bancă sau instituție financiară cu care firma ta are deja o relație. Sau, Mastercard îți poate oferi o listă cu potențiale instituții financiare cu care am făcut afaceri de-a lungul anilor.

Q: Ce rol joacă Mastercard în dezvoltarea unui program de co-brand?

A: Acest lucru depinde de obiectivele și bugetul companiei partenere. Cu toate acestea, Mastercard dispune de un personal dedicat de specialiști co-brand cu experiență, care poate ajuta o companie să evalueze și să stabilească un parteneriat de co-brand care va îndeplini obiectivele tuturor părților implicate.

Nu există întrebări
Q: Ce este Mastercard contactless?

A: Mastercard contactless este ca și când ai bani schimbați oriunde ai merge. Simpla apropiere, la limita contactului, a cititorului contactless cu cardul sau dispozitivului tău contactless este suficientă pentru a plăti. 

Q: De ce să folosești contactless?

A: Există multe beneficii pentru plățile contactless:

  • Este ca și cum ai bani schimbați oriunde ai merge, nu trebuie să-ți faci griji că nu ai cash la tine sau să cauți mărunt.
  • Ai control total deoarece cardul tau contactless este în permanență în mâna ta la casa de marcat
  • Ții o evidență mai buna a achizitiilor/cumparaturilor tale decât platind cash
  • Veți obține o mai bună evidență a tuturor achizițiilor dumneavoastră decât tine atunci când utilizați în numerar.
  • Este rapid si ideal la locurile unde viteza este esențială, cum ar fi stadioane, restaurante fast-food, benzinarii și multe altele.
Q: Unde pot face plăți contactless?

A: Poți plăti cu cardul contactless, oriunde vezi simbolul. Restaurante fast food, benzinarii, magazine, farmacii, stadioane și multe altele. Dacă nu vezi simbolul contactless pe cititor, poți plăti în modul traditional, prin inserarea cardului în cititor.

Q: Cum plătesc contactless cu Mastercard?

A: Pentru a face o achiziție, este suficient să atingi cardul de zona în care este afisat simbolul contactless. 

Q: Pot utiliza cardul meu contactless sau un dispozitiv de cititoare de plată care nu afișează logo-ul contactless?

A: Poți efectua plăți contactless pe orice cititor de plată contactless care afișează acest simbol 

De asemenea, poți utiliza cardurile contactless în cititoare de banda magnetică glisând cardul. 

Q: Cât de mult trebuie să apropii cardul de aparatul contactless?

A:  Trebuie să fii foarte aproape de cititorul contactless, la o distanta de câtiva centimetri sau mai aproape, pentru a fi siguri că cititorul va accepta tranzacția. 

Q: Cum îți vor apărea achizițiile în extrasul lunar bancar?

A: Tranzacțiile contactless vor apărea la fel ca orice alte tranzacții pe desfășurătorul cardului sau instrumentul de monitorizare online.

Q: Cum functionează?

A: Opțiunea contactless utilizează un cip de computer încorporat și o antenă de frecvență radio. După ce atingi cardul contactless la efectuarea plății, detaliile de plată sunt trimise în mod wireless la rețeaua Mastercard. Dacă folosești un telefon mobil vei primi o confirmare de plată.

Q: Ce formă poate avea un dispozitiv contactless?

A: Pe lângă cardurile de plastic, mai există și alte tipuri de dispozitive contactless, cum ar fi: un breloc care poate fi atașat pe inelul dvs. de chei, un sticker care poate fi atașat pe spatele a diferite dispozitive, ca de exemplu telefonul mobil sau brățări disponibile la festivaluri de muzică sau alte evenimente.

Q: Trebuie să tratez cardul meu Mastercard într-un mod special?

A: Folosește cardul tău contactless la fel ca orice alt credit, de debit sau card prepaid. Asigura-te că ții o evidență a numerelor de pe card, datele de expirare și numerele de telefon de urgență.

Q: Există vreo baterie?

A: Nu există baterie.

Q: Trebuie să-l pornesc/opresc?

A: Dacă ai un telefon mobil contactless activat, poți activa sau dezactiva cardul.  Dacă utilizezi cardul contactless sau token-ul, este întotdeauna gata de utilizare.

Q: Este sigur?

A: Da. Plățile Contactless oferă tehnologii de criptare sigure,  la fel de sigur ca și în cazul cardului tău obișnuit.

  • Ești in siguranță. Plata contactless este cea mai simplă modalitate de plată. Nu mai trebuie să dai cardul casierului, ci doar să îl aproprii de cititorul contactless aflat în fața ta 
  • Nici o plată accidentală  – Trebuie să fiți foarte aproape de cititorul contactless, la o distanta de cativa centimetri sau mai aproape, pentru a fi siguri că cititorul va accepta tranzacția.
  • Nu ești facturat de două ori –Tehnologia asigură că are loc o singură tranzacție atunci când suma de plata este transmisa de casa de marcat sau introdusa de casier
Q: Cand este necesar PIN-ul sau semnătura?

A: PIN-ul este necesar pentru tranzacții cu valori de peste 100 RON.

Q: Ce se întâmplă dacă pierd cardul meu contactless sau dacă îmi este furat?

A: Sunați imediat banca emitentă pentru asistență. Nu sunteți responsabil pentru tranzacții neautorizate din momentul în care ați raportat cardul ca fiind pierdut sau furat

Q: Nu ai găsit răspuns la întrebarea ta?

A: Dacă nu ai găsit un răspuns la întrebarea ta, îți recomandăm să  contacteazi instituția emitentă.  

De obicei, există un număr de serviciu clienți pentru instituția financiară pe partea din spate a cardului. Poți contacta oricând Centrul de Asistență Mastercard la numarul 1-636-722-7111.

Q: Cum se schimbă această tranzacție, "neverificată", garanția de plată pentru comerciant?

A: Utilizarea MasterCard contactless nu schimbă garanția de plată pentru comercianți. Normele existente în vigoare pentru produsul / categoria comerciant în care are loc tranzacția continuă să se aplice atunci când se utilizează tehnologia contactless.

Q: Ce costuri sunt implicate?

A:  Pentru a accepta plăți fără contact, comercianții pot pune în aplicare fie un plug-in cititor periferic sau un sistem complet integrat. Costurile vor varia în funcție de soluția aleasă.

Q: Cum funcționează tehnologia contactless?

A: În cazul unei tranzacții contactless, datele sunt transmise prin intermediul tehnologiei NFC, într-o fracțiune de secundă și într-un mod securizat. 

Q: Ce tipuri de comercianți vor beneficia cel mai mult de Mastercard contactless?

A: Mastercard contactless este o alegere excelentă pentru mediile în viteză și comoditatea  sunt importante și numerarul este metoda de plată dominantă. Exemple: pompe de combustibil, restaurante cu servire rapidă (QSRs), magazine, distribuitoare de automate, taxiuri etc

Nu există întrebări
Q: Unde pot găsi informații despre cursul valutar?

A: Pentru a asigura un acces facil la informații de curs de schimb, Mastercard a creat un instrument cu ajutorul mai multor surse de pe piață (cum ar fi Bloomberg, Reuters, băncile centrale și altele).

Click aici pentru a accesa aplicația de schimb valutar

Care este cursul valutar în țara pe care o vizitez?

A: Dacă îți dorești să știi care este ultimul curs de schimb valutar în  țara pe care o vizitezi, te rugăm să vizitezi site-ul nostru pentru cele mai recente rate de schimb valutar.

Q: Cum sunt taxat pentru conversia valutară?

A: Îți recomandăm să contactezi instituția financiară care a emis cardul tău pentru a determina taxele de conversie valutară, care sunt aplicate tranzacțiilor străine. De obicei, există un număr de serviciu pentru clienți pe spatele fiecărui card. 

Q: Am făcut o achiziție în moneda locală, de ce am fost taxat cu un comision de conversie valutară?

A: Îți recomandăm să contactezi instituția financiară care a emis cardul tău pentru a determina taxele de conversie valutară, care sunt aplicate tranzacțiilor străine. De obicei, există un număr de serviciu pentru clienți pe spatele fiecărui card. 

Q. Un comerciant nu mi-a oferit alegerea monedei la plată. Ce ar trebui să fac?

A: Îți mulțumim pentru feedback și ne pare rău că ai avut o experiență neplăcută la un comerciant care acceptă Mastercard. Mastercard investighează toate plângerile de practici înșelătoare ale comercianților. În cazul în care dorești să vorbești cu cineva despre această problemă, nu ezitați să ne contactați la POI_Currency_Conversion@mastercard.com.

Q. Cum pot raporta o taxă excesivă pentru conversia valutară?

A: Îți mulțumim pentru feedback și ne pare rău că ai avut o experiență neplăcută la un comerciant care acceptă Mastercard. Mastercard investighează toate plângerile de practici înșelătoare ale comercianților. În cazul în care dorești să vorbești cu cineva despre această problemă, nu ezitați să ne contactați la POI_Currency_Conversion@mastercard.com.

Q: Nu ai găsit răspuns la întrebările tale aici?

A: Îți recomandăm să contactezi instituția financiară care a emis cardul tău pentru a determina taxele de conversie valutară, care sunt aplicate tranzacțiilor străine. De obicei, există un număr de serviciu pentru clienți pe spatele fiecărui card. Poți suna și la numărul internațional de urgențe Mastercard 001-636-722-7111 (în regim de taxă inversă).

Nu există întrebări
Q: Cum pot contacta serviciul de operațiuni cu clienții Mastercard?

A: Te rugăm să trimiți un email la adresa Customer_Support@mastercard.com

Q: Cum pot începe acceptarea cardurilor Mastercard?

A: Este foarte simplu. Primul pas pe care trebuie să îl faci este să contactezi un procesator de plăți și să aplici pentru un cont de comerciant la bancă. Află mai multe despre acceptare aici.

Q: Cum pot accepta plățile electronice?

A: Mulți procesatori de plată te pot ajuta în acceptarea plăților electronice. De fapt, mulți furnizori te pot ajuta să creezi un website, să adaugi o funcție de coș de cumpărături și să sporești securitatea site-ului și a tranzacțiilor ce se fac prin intermediul lui.

Q: De unde pot descărca simbolurile Mastercard pentru a le utiliza pe website-ul meu?

A: Accesează Mastercard Brand Center pentru a descărca materialele de care ai nevoie.

Q: Nu ai găsit răspuns la întrebările tale aici?

A: Îți recomandăm să contactezi instituția financiară care a emis cardul tău pentru a determina taxele de conversie valutară, care sunt aplicate tranzacțiilor străine. De obicei, există un număr de serviciu pentru clienți pe spatele fiecărui card. Poți suna și la Centrul de Asistență Mastercard la 1-800-627-8372.

Q: Cum aplic pentru un card Mastercard?

A: Cardurile Mastercard® sunt emise de toate instituţiile financiare importante. Pentru a afla care card Mastercard® se potriveşte mai bine nevoilor tale, accesează secţiunea Găsește un card, unde vei găsi informaţiile despre cardurile Mastercard şi datele pentru contactarea băncilor emitente

Q: Există programe care mă pot ajuta să îmi dezvolt afacerea?

A: Da, Mastercard are programe pentru ajutarea creșterii mai multor tipuri de afaceri

Q: Cum funcționează procesul de plată?

A: Descoperă toate detaliile despre procesul de plată.

Q: Care sunt beneficiile acceptării Mastercard?

A: Fie că ai o afacere nouă sau cu vechime, acceptarea Mastercard poate avea un impact pozitiv asupra sa. Aici sunt doar cateva dintre multele beneficii:

  • Vânzări mai mari 
    Consumatorii cheltuiesc mai mult atunci când nu sunt constrânși să plătească doar în numerar. mers spend more when they're not constrained by cash on hand. Este posibil să observați un număr mai mare de achiziții de produse cu o marjă mai mare, precum și articole de specialitate. În plus, clienții pot vizita magazinul dvs. mai des.
  • O mai mare satisfacție a clienților 
    Clienții dvs. vor aprecia faptul că le permiteți flexibilitatea de a plăti în modul care doresc să plătească - inclusiv prin card de credit sau de debit. Clienții fericiți sunt clienți fideli.
  • Checkout mai rapid
    Uitați de număratul cash-ului, îți vei servi mai repede clienții cu ajutorul check-outului electronic.
  • Siguranța
    Cu volume mai mici de numerar, sunteți mai puțin vulnerabili la furt.
  • Conversie valutară 
    Plățile electronice cu cardurile Mastercard și Maestro se realizează în moneda în care vindeți bunurile și serviciile pe care le comercializați, indiferent de țara de proveniență a titularul cardului.
Q: Cum pot începe acceptarea cardurilor/plățile digitale?
Q: Ce este comisionul de interschimb?

A: Comisionul de interschimb reprezintă taxele plătite de achizitori către emitenții de carduri privind tranzacțiile de cumpărare efectuate pe cardurile de plată. Acestea sunt doar una din mai multe componente de cost incluse în rata de discount comerciant. Mastercard stabilește comisioanele de interschimb, care reprezintă o metodă necesară și eficientă prin care Mastercard întreține o rețea de plăți vibrante.

Află mai multe despre comisionul de interschimb MasterCard

Q: Trebuie să suport vreun cost pentru a accepta plăți?

A: Procesatorul tău de plăți își va oferi toate informațiile necesare despre costuri. 

Nu există întrebări
Q: Lucrez în cadrul unei instituții publice și investighez un caz asociat unei plăți cu carduri Mastercard, cu cine pot vorbi?

A: Vă rugăm trimiteți un email către Centrul de Asistență pentru cazurile de siguranta si securitate, la adresa Law_Enforcement_Support@mastercard.com. Vă rugăm să nu detaliați numerele de card în email; indicați doar primele 6 cifre ale numărului de card. Vă vom răspunde la solicitare în termen de maximum 48 de ore lucrătoare. 

De asemenea, vă aducem la cunoștință că Mastercard nu gestionează conturi curente sau întreține relații comerciale cu deținătorii de carduri Mastercard. Cu toate că băncile sau instituțiile financiare emit carduri inscripționate cu marca și numele Mastercard, sub licența Mastercard, relația efectivă cu deținătorul de card se află în totalitate sub responsabilitatea instituției emitente. Drept urmare, orice informație despre conturile clienților este gestionată de către bancă sau instituția financiară care emite cardul Mastercard respectiv, și se află în responsabilitatea instituției financiare sau a băncii să emită periodic declarații, comunicări și note informative adresate posesorilor de carduri.

Nu există întrebări
Q: De unde pot descărca logo-uri Mastercard?

A: Poți găsi resurse downloadabile împreună cu un ghid de folosire la Mastercard Brand Center.

Nu există întrebări
Q: Nu îmi găsesc cardul Mastercard, cum îl pot raporta furat sau pierdut?

A:  Dacă aţi pierdut sau v-a fost furat cardul, trebuie să contactaţi imediat banca emitentă. Ca măsură de precauţie, vă sugerăm să păstraţi numărul separat de carduri/portofel. Dacă sunteţi în străinătate, vă rugăm să sunaţi la numărul internațional 001-636-722-7111.

Q: Ce protecție am împotriva utilizării neautorizate a cardului meu Mastercard, în cazul furtului său?

A: Dacă ești sub incidența protecției Zero Griji, odată ce raportezi că Mastercardul tău a fost pierdut sau furat, pe contul tău nu ar trebui să se înregistreze nici o plată neautorizată. Îți recomandăm să inspectezi urmatoarele extrase de cont de după constatarea pierderii sau furtului cardului, să te asiguri de acest lucru. Dacă observi tranzacții neautorizate, te rugăm să contactezi de urgență instituția emitentă a cardului tău.

Q: Cum pot primi un card înlocuitor?

A: Vă rugăm contactați instituția emitentă a cardului în vederea înlocuirii celui pierdut/furat. 

Q: Nu ai găsit răspuns la întrebările tale aici?

A: Îți recomandăm să contactezi instituția financiară care a emis cardul tău pentru a determina taxele de conversie valutară, care sunt aplicate tranzacțiilor străine. De obicei, există un număr de serviciu pentru clienți pe spatele fiecărui card. Poți suna și la Centrul de Asistență Mastercard la 1-800-627-8372.

Nu există întrebări
Q: De ce am fost taxat mai mult atunci când am plătit cu Mastercard?

A: Un comerciant poate oferi un discount clienților săi în cazul în care plătesc în numerar, cu condiția ca reducerea să fie afișată într-un mod vizibil.

Q: Au voie comercianții să îmi ceară un act de identificare pentru a-mi putea folosi cardul Mastercard?

A: Există anumite situații când utilizați Mastercard în care un comerciant poate solicita informații cu caracter personal. De exemplu, în scopuri de transport. În plus, în cazul în care cardul tău Mastercard este nesemnat, un comerciant ar trebui să solicite date personale de identificare (dar nu să le înregistreze) și să ceară titularului cardului să semneze cardul înainte de finalizarea tranzacției.

Dacă sesizezi activitate suspicioasă a unui comerciant te rugăm să contactezi banca emitentă.

Q: Am încercat să fac o achiziție, dar cardul meu este refuzat. Ce ar trebui să fac?

A: În cazul în care o tranzacție este refuzată, vă rugăm să contactați instituția financiară care a emis cardul. Uneori, băncile pun măsuri de securitate pentru a reduce riscul de tranzacții frauduloase privind anumite tipuri de tranzacții, care pot duce la tranzacții refuzate.

Q: Nu ai găsit răspuns la întrebările tale aici?

A: Îți recomandăm să contactezi instituția financiară care a emis cardul tău pentru a determina taxele de conversie valutară, care sunt aplicate tranzacțiilor străine. De obicei, există un număr de serviciu pentru clienți pe spatele fiecărui card. Poți suna și la Centrul de Asistență Mastercard la 1-800-627-8372.

Nu există întrebări
Q: Cum pot primi un card care să îl inlocuiască pe cel vechi?

A: Te rugăm să contactezi instituția emitentă a cardului tău original, ei te vor ajuta cu un nou card Mastercard.

Nu există întrebări
Q: Am primit un / apel telefonic de e-mail de la Mastercard despre contul meu, dar pare a fi o înșelătorie sau un e-mail de phishing. Ce ar trebui să fac?

A: Mastercard nu îți va solicita niciodată informații personale sau despre cont și suspectam că mailul primit de tine este unul fraudulos. Consumatorii ar trebui să protejeze întotdeauna informațiile personale și să se abțină de la a răspunde la e-mailuri sau apeluri suspecte. În cazul în care bănuiți o posibilă fraudă, vă rugăm să contactați banca emitentă imediat și să-l raportați. Am aprecia dacă ați putea transmite e-mailul original la stopit@mastercard.com.

Q: Cineva m-a sunat să îmi ofere o rată mai mică pe Mastercardul meu, dar pare a fi o înșelătorie. Ce ar trebui să fac?

A: Mastercard nu contactează persoane fizice pentru a solicita informații personale, inclusiv de legate de credit sau informații de cont de card de debit. Dacă ai primit un apel telefonic nesolicitat, e-mail, mesaj text sau o solicitare social media de la un individ care pretinde a fi un reprezentant Mastercard, nu răspunde.

Posesorii de carduri Mastercard ar trebui să protejeze întotdeauna informațiile lor personale și să nu răspundă la e-mailuri sau alte mesaje suspecte.

Dacă ești o victimă a unui atac de phishing și consideri că informațiile contului tău ar fi fost compromise, te rugăm să contactezi instituția financiară care a emis cartea de credit sau de debit pentru a raporta incidentul.

Q: Cred că achizițiile frauduloase au fost făcute cu cardul meu de credit sau de debit Mastercard. Cum pot să-l raportez?

A: Dacă suspectezi o încercare de fraudă cu cardul tău Mastercard, trebuie să contactezi imediat banca emitentă. Ca măsură de precauţie, îți sugerăm să păstrezi numărul separat de carduri/portofel. Dacă ești în străinătate, te rugăm să suni la numărul internațional 001-636-722-7111.

Q: Știu cine a comis fraude pe cartea mea de credit Mastercard sau card de debit. Cum pot să-l raportez?

A: În cazul în care considerați că aveți informații despre o persoană care a comis fraude prin utilizarea Mastercard fără permisiunea dvs., vă rugăm să contactați instituția financiară care a emis cardul. Date de contact pot fi localizate pe spatele cardului sau pe o declarație de facturare lunară.

Dacă nu cunoașteți numele instituției dumneavoastră financiare sau nu se poate găsi, puteți contacta echipa Mastercard Fraudă la FraudTeam@Mastercard.com. În cazul în care nu aveți acces la e-mail și preferă să trimită o scrisoare către Mastercard, vă rugăm să o trimiteți la următoarea adresă:

Consumer Inquiries

Mastercard

2000 Purchase Street

Purchase, NY 10577

Q: Cred că cineva a aplicat pentru un card de credit Mastercard în numele meu. Ce ar trebui să fac?

A: Te rugăm să contactezi de urgență instituția emitentă a cardului tau.

Q: A fost o problemă de securitate cu contul meu și am primit un nou card. Cum pot obține mai multe informații?

A: Te încurajăm să contactezi instituția financiară care a emis cardul. Date de contact pot fi localizate pe spatele cardului sau pe o declarație de facturare lunară.

Q: Cum raportez o potențială fraudă?

A: Dacă ați deține informații pentru cineva care a comis fraude pe un cont Mastercard, vă rugăm să contactați procesatorul de plată pentru asistență în contactarea instituției financiare care a emis contul MasterCard.

Nu există întrebări
Q: Sunt comerciant. Ce este Mastercard SecureCode?

A: Mastercard SecureCode™ este un program conceput pentru a le oferi comercianților online un plus de securitate pentru ca băncile emitente să poată autentifica posesorii de carduri și se califice tranzacții online pentru protecția împotriva "deținătorului cardului neautorizat" sau chargeback "titular de card nu au fost recunoscute".

Q: Sunt consumator. Ce este Mastercard SecureCode?

A: Mastercard SecureCode™ este un serviciu care sporește securitatea unui card de credit sau de debit Mastercard. Cu un cod privat - similar cu un cod PIN - veți obține o protecție împotriva utilizării neautorizate a cardului dvs. atunci când faceți cumpărături la comercianții online.

Q: Cum funcționează Mastercard SecureCode?

A: Odată ce v-ați înregistrat și v-ați creat propriul SecureCode, vi se va solicita în mod automat de către instituția financiară la finalizarea comenzii pentru a furniza SecureCode dvs. de fiecare dată când efectuați o achiziție cu cardul de credit sau de debit înregistrat la comercianții online parteneri. SecureCode-ul dvs. este confirmat rapid de către instituția financiară și apoi achiziția este finalizată. SecureCode-ul tau nu va fi niciodată împărtășit cu comerciantul. Este la fel ca și la introducerea codului PIN la un ATM.

Q: Cum mă protejează Mastercard Secure?

A: Atunci când introduci corect SecureCode când efectuezi o achiziție de la  un comerciant online, confirmi că ești posesorul de card autorizat iar achiziția va fi finalizată. În cazul în care este introdus un SecureCode incorect, achiziția nu va fi finalizată.

Q: Va trebui să obțin un card nou pentru a utiliza SecureCode?

A: Vei putea utiliza oricare dintre cardurile existente de credit sau de debit Mastercard, atâta timp cât cardurile sunt de la o instituție financiară participantă. Dacă nu ești sigur dacă instituția financiară oferă acest serviciu, te rugăm să consulți lista instituțiilor financiare participante. Dacă nu vezi instituția financiară, revino mai târziu deoarece lista este actualizată frecvent.

Q: Câte carduri pot înregistra cu SecureCode?

A:  Te încurajăm să înregistrezi toate cardurile Mastercard. Nu există nici o limită pentru cardurile înregistrate.

Q: Pot două persoane cu un cont comun să utilizeze aceeași parolă sau ar trebui să se înregistreze pentru SecureCode separat?

A: Înscrierea se face la nivel de cont astfel parola trebuie împărtășită.

Q: Ce ar trebui să fac dacă nu-mi reamintesc SecureCode-ul?

A: Poți solicita să resetezi SecureCode-ul sau poți contacta numărul de customer service pentru instituția financiară, pe care-l găsești pe partea din spate a cardului.

Q: Dacă SecureCode-ul meu nu funcționează sau primesc un mesaj de eroare?

A: Contacteză  Customer Service-ul instituții financiare la numărul de pe spatele cardului.Spune-i reprezentantului ce mesaj ai primit.

Q: Ce fac dacă nu am primit SMS-ul cu SecureCode PIN?

A: În cazul în care instituția financiară utilizează SMS / mesaje text pentru autentificările SecureCode,  trebui să contactați numărul de customer service a instituției financiare emitente, la numărul de pe spatele cardului.

Q: Ce se întâmplă când cardul meu expiră sau mi se modifică datele de facturare? Modifică informațiile mele de facturare?

A: Emitentul cardului va actualiza automat aceste informații în profilul tău.

Q: Ce se întâmplă dacă îmi anulez cardul apoi obțin unul nou cu un număr de cont diferit?

A: Va trebui să înregistrezi noul card pentru SecureCode. Pur și simplu revii la site-ul de înregistrare și finalizi procesul de înregistrare cu noul card.

Q: Sunt un comerciant on-line sau de afaceri, cum activez Mastercard SecureCode?

A: Capacitatea de a instala SecureCode poate fi deja disponibilă prin intermediul procesorului de plăți. Tot ce trebuie să faci este să:

  • Contactezi procesatorul de plăți pentru a confirma faptul că acesta participă la programul Mastercard SecureCode.
  • Instalezi un "plug-in" compatibil Mastercard SecureCode pe site.
  • Testezi site-ul cu un card Mastercard pentru a te asigura că SecureCode funcționează corect.
  • Afișezi sigla Mastercard SecureCode pentru a permite clienților să afle că se pot face cumpărături on-line.
  • Transmiți datele de tranzacție t către emitentul cardului, prin intermediul procesului de autorizare normală folosind Universal Cardholder de autentificare a câmpului (UCAF).
Q: Odată ce am implementat SecureCode, cum îl pot testa?

A: Contactați procesatorul de tranzacție atunci când ești gata să testezi site-ul tau.

Q: Cât de ușor se poate folosi SecureCode de către clienți?

A: Foarte ușor. Cumpărătorii introduc pur și simplu codul lor privat Mastercard SecureCode într-o fereastră furnizată de emitentul cardului lor înainte de finalizarea tranzacției online. Emitentul cardului este responsabil pentru validarea codului.

Q: Cum se poate descărca sigla Mastercard SecureCode pentru a o plasa pe site-ul meu web?

A: După ce ați finalizat testarea de conformitate, Mastercard vă va oferi un identificator de program SecureCode.

Q: Sunt un comerciant, de ce ar trebui să ofer Mastercard SecureCode?

A: Prin furnizarea opțiunii de utilizare a SecureCode, veți obține o protecție pentru titularul cardului împotriva tranzacțiilor neautorizate. 

Iar când implementați SecureCode, încrederea consumatorilor crește, ceea ce face clienții mai susceptibili în a face o achiziție on-line de la tine. Acesta poate ajuta, de asemenea, să extinzi raza geografică a afacerii dvs. prin vânzarea către clienții din țările în care cardurile de debit on-line sunt utilizate pe scară mai largă decât cardurile de credit. În plus față de o protecție suplimentară împotriva returnări pentru acești clienți, veți fi, de asemenea, posibilitatea de a procesa tranzacțiile lor de debit Maestro.

Q: Cum pot să știu dacă un comerciant participă la SecureCode?

A: Cei mai mulți comercianți participanți vor afișa sigla Mastercard SecureCode pe site-ul lor. Cu toate acestea, chiar dacă nu vedeți logo-ul SecureCode, comerciantul poate fi participant și vi se va cere să furnizați SecureCode-ul dumneavoastră.

Q: Cum va ști comerciantul online că sunt înregistrat pentru SecureCode?

A: Atunci când utilizați un card care este înscris în programul SecureCode la care participa comercianți online, comerciantul recunoaște în mod automat MasterCard la momentul tranzacției.

Q: Ce se întâmplă atunci când folosesc SecureCode meu la un comerciant participant?

A: Atunci când faceți o achiziție la un comerciant participant și introduceți detaliile de plată ale cardului Mastercard, vi se va solicita în mod automat de către instituția financiară să introduceţi codul SecureCode. După trecerea în revistă a detaliilor achiziției și confirmarea că salutul dumneavoastră personal este corect, pur și simplu tastați SecureCode-ul dvs. pentru a finaliza achiziția.

Q: Voi putea să fac achiziții la comercianți care acceptă Mastercard, dar nu participă la SecureCode?

A: Dacă cumperi de la un comerciant care nu participă la programul SecureCode, nu ți se va cere codul de securitate. Dar vei continua să fii protejat de plăți neautorizate prin Protecția Zero Griji.

Q: Cum este SecureCode diferit de protecția Zero Griji?

A: Cu ajutorul Mastercard SecureCode ai un plus de securitate pentru a preveni utilizarea neautorizată a cardului tău. Se aplică excepții. Protecția Zero Griji oferă o acoperire în cazul în care cardul tău a fost utilizat în mod fraudulos.

Q: Unde pot consulta termenii și condițiile pentru SecureCode?

A: Vă rugăm să vizitați site-ul instituției financiare pentru termenii și condițiile specifice cardului.

Q: Unde pot consulta politica de confidențialitate SecureCode?

A: Vă rugăm să vizitați site-ul instituției financiare pentru termenii și condițiile specifice cardului.

Q: Pe cine pot contacta pentru asistență cu Mastercard SecureCode?

A: Te rugăm să contactezi instituția emitentă a cardului tău.

Nu există întrebări
Q: Dacă am o problemă la efectuarea unei plăți, care pot contacta?

A: Ar trebui să contactați instituția financiară care a emis cardul pentru întrebări legate de facturare și de taxe. Ar trebui să existe un număr de telefon de pe spatele cardului sau pe extrasul de facturare lunar. Pentru întrebări specifice referitoare la impozitele pe venit de stat sau locale, luați legătura cu autoritatea fiscală locală.

Nu există întrebări
Q: Cineva chemat să ofere o rată mai mică pe Mastercardul meu, dar se pare a fi o înșelătorie. Ce ar trebui să fac?

A: Vă rugăm să rețineți că Mastercard nu încearcă să contacteze persoane fizice pentru a solicita informații personale, inclusiv de credit sau informații de cont de card de debit. Dacă primiți un apel telefonic, e-mail, mesaj text sau solicitare social media nesolicitate de la un individ care pretinde a fi un reprezentant Mastercard: NU RĂSPUNDE.

Posesorii de carduri Mastercard ar trebui să protejeze întotdeauna informațiile lor personale și să nu răspundă la e-mailuri suspecte sau alte anchete.

Dacă sunteți o victimă a unui atac de phishing și consideri că informațiile contului dvs. ar fi fost compromisă, vă rugăm să contactați banca sau instituția financiară care a emis cartea de credit sau de debit pentru a raporta incidentul.

Nu există întrebări
Q: Cum pot contesta o taxă/comision?

A: Vă rugăm să contactați instituția financiară care a emis cardul pentru a contesta o taxă sau un comision. Numai emitentul deține informațiile specifice și unice, inclusiv ce drepturi trebuie să aibă pentru a depune contestații. Procesul de contestație convenit de instituțiile financiare care emit tranzacții Mastercard sau procesează Mastercard este configurat pentru a permite instituțiilor financiare să gestioneze dispute cu posesorilor de carduri și comercianți într-un mod formal.

Q: Pe cine pot contacta dacă nu am primit niciodată un articol pe care am cumpărat on-line sau prin telefon?

A: În cazul în care nu ați primit un articol pe care l-ați achiziționat sau dacă ați primit un element incorect, ar trebui să contactați mai întâi comerciant pentru a încerca să rezolve situația. În cazul în care nu se poate ajunge la un acord și doriți să contestați tranzacția, acest lucru trebuie să se facă în mod direct cu instituția financiară care a emis cardul Mastercard.

De obicei, există un număr de serviciu clienți pentru instituția financiară pe partea din spate a cardului. 

Q: Am făcut o achiziție, dar a primit produsul greșit. Ce ar trebui să fac?

A: În cazul în care nu ați primit un articol pe care l-ați achiziționat sau dacă ați primit un element incorect, ar trebui să contactați mai întâi comerciant pentru a încerca să rezolve situația. În cazul în care nu se poate ajunge la un acord și doriți să contestați tranzacția, acest lucru trebuie să se facă în mod direct cu instituția financiară care a emis cardul Mastercard.

De obicei, există un număr de serviciu pe spatele cardului la care poți suna.

Q: Cum pot obține o rambursare de la o afacere care a depus faliment?

A: Dacă ați folosit un Mastercard pentru o achiziție de la o afacere care a depus pentru faliment, puteți depune o tranzacție în litigiu cu instituția financiară care a emis cardul. De obicei, există un număr de serviciu clienți pentru instituția financiară pe partea din spate a cardului dvs. pe care le puteți apela. 

Q: Ce ar trebui să fac în cazul în care instituția financiară care a emis cardul Mastercard spune ca Mastercard a negat disputa mea?

A: În cazul în cazul dumneavoastră litigiu a fost respinsă, instituția financiară care a emis cardul Mastercard va fi în măsură să explice motivul. De obicei, există un număr de serviciu clienți pentru instituția financiară pe partea din spate a cardului pe care îl puteți apela. Puteți contacta oricând Centrul de Asistență Mastercard fie la numărul internațional de urgențe 001-636-722-7111 (în regim de taxă inversă).

Q: Nu ai găsit răspuns la întrebările tale aici?

A: Îți recomandăm să contactezi instituția financiară care a emis cardul tău pentru a determina taxele de conversie valutară, care sunt aplicate tranzacțiilor străine. De obicei, există un număr de serviciu pentru clienți pe spatele fiecărui card. Poți suna și la numărul internațional de urgențe Mastercard 001-636-722-7111 (în regim de taxă inversă).

Nu există întrebări
Q: Întâmpinați probleme accesând pagina mastercard.com?

A: Acest site este optimizat pentru următoarele browsere:

  • Google Chrome (cea mai recentă versiune)
  • Firefox (cea mai recentă versiune)
  • Internet Explorer 11
  • Safari (cea mai recentă versiune)
Nu există întrebări
Nu există întrebări