Skip to Content

Dacă ai card Mastercard, te bucuri de Garanția Zero Griji.
Așa că ești perfect în siguranță atunci când vine vorba despre tranzacții neautorizate.

În cazul unei tranzacții neautorizate

  • Verifică regulat extrasul de cont prin internet/mobile banking și activează-ți alerta SMS pentru tranzacții.
  • Dacă există tranzacții neautorizate, adresează-te urgent băncii emitente pentru blocarea cardului. Banca îți va emite un card nou.
  • Următorul pas este să contești tranzacția prin mobile banking, internet banking sau direct la bancă.
  • Banca emitentă începe procesul de rambursare.

În cazul tranzacțiilor neonorate

  • Primul pas este să identifici tranzacția pe extrasul tău de cont.
  • Inițiază procesul de rambursare cu respectivul comerciant, pentru a primi banii înapoi sau pentru a primi produsul sau serviciul.
  • Dacă situația nu poate fi rezolvată cu ajutorul comerciantului, urmatorul pas este să ceri ca tranzacția să fie disputată prin intermediul băncii emitente.
  • Este posibil ca banca emitentă să solicite documente adiționale (contract, bilet de avion, chitanțe etc.).
  • Dacă solicitarea de rambursare este validă, banii vor fi returnați.

În cazul unui card furat

  • Trebuie să contactezi banca emitentă în cel mai scurt timp și să raportezi cardul furat, apoi să ceri blocarea acestuia.
  • Dacă există tranzacții frauduloase pe card înainte de blocarea acestuia, trebuie să faci o contestație. Răspunderea este limitată în termeni legali. 

Pentru a evita orice tip de activitate frauduloasă, activează-ți serviciul de alertă prin SMS sau notificări și ești anunțat de fiecare dată când cardul tău este folosit. 

În acest mod, ești nonstop la curent cu situația banilor din cont, iar aceștia sunt în siguranță zi de zi.